El MAC-Olèrdola i la certificació Biosphere

El MAC-Olèrdola, treballa per renovar la seva certificació Biosphere com a destí turístic compromès amb la sostenibilitat. Les destinacions Biosphere es comprometen a garantir la millora contínua per equilibrar adequadament entre els àmbits de lluita contra el canvi climàtic, medi ambient, cultural, social i econòmic, a través dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides.

Apostem per la gestió sostenible com a valor central de la nostra activitat. És el nostre compromís afrontar els nous reptes i necessitats derivats dels canvis en les tendències i activitats turístiques. Per aquest motiu establim, en la gestió de la nostra activitat turística, el concepte de desenvolupament sostenible com un instrument que relaciona els aspectes socioculturals, mediambientals i econòmics, buscant així tant la satisfacció dels visitants com de la comunitat local. En el marc d’aquest compromís disposem d’una política de turisme responsable  i portem a terme tot un seguit de bones pràctiques.

Tot i viure uns anys de gran complexitat i excepcionalitat en el sector turístic, els establiments i entitats continuen treballant de valent per aplicar els diferents manuals i garantir un compliment de la metodologia per a la qualitat i sostenibilitat dels seus serveis turístics. A més a més, una dotzena de noves empreses i entitats s'han adherit al programa. Així doncs un total de 60 establiments participen actualment del programa Biosphere i aquesta és la millor mostra de compromís per part dels agents de la destinació tant públic com privats.

El passat mes de maig de 2021 el Museu d'Arqueologia de Catalunya, des de la seva seu d'Olèrdola, va acollir el lliurement presencial dels distintius Biosphere 2020.

Foto: PenedèsTurisme